Sharing is caring!

Het laten intrekken van uw verzekeringspolis door een verzekeraar is iets waar een individu of bedrijfseigenaar niet eens aan wil denken. Het feit is echter dat deze dingen kunnen gebeuren en dat ze iedereen of elke instelling kunnen overkomen.

Wanneer een polis wordt opgezegd, is het waarschijnlijk dat deze plotseling en onverwacht komt. Het plotselinge gebrek aan dekking heeft natuurlijk ernstige gevolgen. Natuurlijk zal een onmiddellijke oplossing niet altijd de beste oplossing opleveren.

Dit is een echte episode van een verzekeringspolis die zonder voorafgaande waarschuwing werd opgezegd, maar dankzij de expertise van een ervaren bureau met een gelukkige oplossing werd afgesloten.

Zoals de verzekeringsspecialist van de afdeling commerciële lijnen van het bureau heeft verteld:

Nog niet zo lang geleden kreeg de aanwezige makelaar van het agentschap een telefoontje van een bedrijfsgebouw.

Wat kan er gebeuren met een geannuleerde verzekering?

“Ik heb een goed verzekeringsplan nodig voor mijn nieuwe gebouw,” zei hij.

Alle factoren over het pand vertelden de agent dat dit een eenvoudige transactie zou zijn. Met een nieuw gebouw dat volledig uit staal en beton bestaat, was er geen enkele aanwijzing dat er moeilijkheden zouden opduiken.

Na een zoektocht naar een verzekering werd een op maat gemaakte polis afgesloten tegen een goed tarief. Na een voorinspectie door de verzekeringsmaatschappij werd de allesomvattende polis gegeven en werd de uitgebreide polis gebonden aan een mooi tarief – 12.000 dollar per jaar voor 11 miljoen dollar dekking.

Wat vertelde het verzekeringsbedrijf?

Uit het niets vertelde de verzekeringsmaatschappij aan het servicebureau dat het nodig was om een sproei-inspectie uit te voeren op het gebouw. Aangezien de inspecteur van de commerciële eigendomssprinkler in de toestand van het sprinklersysteem kwam, merkte hij op dat er vier decoratieve panelen op de buitenmuren zaten die niet voldeden aan de criteria voor onbrandbaar materiaal van zijn bedrijf.

Toen het kantoorgebouw werd gedegradeerd tot de verzekeringsklasse van een skeletstructuur, werd de vroegere kantoorbouwpolis abrupt door de verzekeringsmaatschappij herroepen.

De radeloze eigenaar van het kantoorgebouw kreeg te horen dat de specialist in commerciële lijnen van het agentschap het netwerk van aanbieders voor hem zou inkopen.

Eindconclusie

De makelaar ging meteen aan de slag. Ze onderhandelde met een andere verzekeringsmaatschappij die in eerste instantie een iets hoger tarief had gegeven dan het gebonden tarief en presenteerde een op maat gemaakte polis aan de kantooreigenaar met een nog ruimere dekking en een goedkopere premie dan de geannuleerde polis.

U kunt de epiloog van dit verhaal wel raden. Er was een zeer tevreden klant door de onvermoeibare inspanningen van het bureau om een winnende afsluiting te vinden.